پژوهش و مسیر شغلی آن در ایران | طه رادمنش | پژوهشگر حرفه ای

در نوزدهمین قسمت از کارگاه با طه رادمنش گفتگو کردم. طه در رشته تاریخ و تا مقطع دکتری تحصیل کرده و بعد از تجربه‌ی چندساله‌ی تدریس در دانشگاه، امروز به عنوان پژوهشگر مستقل با نهادها و مجموعه‌های مختلف همکاری می‌کند.
پژوهشگر طه رادمنش

میهمان نوزدهم کارگاه، طه رادمنش بود که این‌روزها به عنوان پژوهشگر مشغول به‌کار است. در این گفتگوی یک‌ساعته درباره‌ی مسیر شغلی و تحصیلی او گپ زدیم و از پیچیدگی‌های شغل پژوهش در ایران گفتیم.

علاوه بر این، درباره‌ی نقش دانشگاه در حوزه‌ی پژوهش و همچنین مهارت‌های مورد نیاز یک پژوهشگر گفت‌وگو کردیم. در بخش دیگری از این گفت‌وگو به انواع مسیرهای شغلی که پیش روی یک پژوهشگر است، گپ زدیم.

هرچند عمده‌ی فعالیت‌های طه رادمنش مرتبط به رشته‌ی تخصصی‌اش، تاریخ بوده، اما شنیدن این گفتگو می‌تواند برای طیف وسیعی از علاقه‌مندان به کار مطالعاتی و پژوهش مفید فایده باشد.



همچنین بشنوید: ویراستار | مهدی خطیبی


درباره طه رادمنش

طه از آن دست آدم‌هاییست که خیلی زود به علاقه‌اش پی برده و در توانسته تا حد زیادی مسیر تحصیلی و مسیر شغلی اش را به هم نزدیک کند. او پس از اخذ دپیلم در رشته علوم انسانی، تحصیلات دانشگاهی‌اش را تا وقع دکتری و در رشته‌ی تاریخ ادامه می‌دهد.

طه رادمنش در دوران دانشگاه به حرفه‌های مختلف و تقریبا مرتبطی به تحصیلات‌اش مشغول می‌شود. پس از دوران تحصیل، مدتی را به عنوان استاد دانشگاه به تدریس مشغول می‌شود و پس از آن فعالیت‌های‌اش را به عنوان پژوهشگر مستقل ادامه می‌دهد. علاوه بر آن، چند جلد کتاب نیز ترجمه و ویرایش کرده و کتابی پژوهشی نیز در دست چاپ دارد.

از حرفه‌ای‌ها مشورت بگیرید

کارساز پلتفرم تخصصی مشاوره شغلی و مشاوره کسب‌وکار است که با چند کلیک، امکان دریافت مشاوره اختصاصی را از متخصصانی حرفه‌ای و منتخب، فراهم می‌کند.

برای تماشای این گفتگو به صفحه‌ی یوتوب کارگاه مراجعه کنید. همچنین می‌توانید نسخه‌ی صوتی این اپیزود را در کست باکس بشنوید. آموزش کست باکس

امتیاز بدهید!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مرتبط
میلاد ابوعلی عکاس

عکاس | میلاد ابوعلی

میلاد ابوعلی بعد از یکی-دو سال کار در تیم بازاریابی یک شرکت تجهیزات پزشکی، تصمیم می‌گیرد مسیر حرفه‌ای‌اش را به سمت عکاسی و ویدئوگرافی تغییر دهد. او حالا به عنوان عکاس در صنعت موسیقی فعال است و در این عرصه به ثبات رسیده. در این گفت‌وگو درباره‌ی مسیر شغلی میلاد و نگاهش به هنر عکاسی گفت‌وگو کردیم. این اپیزود نه تنها برای عکاسان، که برای همه‌ی حرفه‌ها و مشاغل فردی مفید خواهد بود.
ادامه
حسین وحدانی

کار و زندگی در میان کلمات | حسین وحدانی | نویسنده

حسین وحدانی مسیر حرفه‌ای‌اش را از فضای روزنامه‌نگاری آغاز می‌کند و تا سطح سردبیری هم پیش می‌آید. اما راه به سمت حوزه‌ی کسب‌وکار و بازاریابی کج می‌کند و در این میان، دست به نوشتن و نشر کتاب هم می‌زند. عینِ عاشقی و دالِ دوست داشتن، دو اثر موفق اوست که طرفداران بسیاری دارد و اصلا بسیاری، حسین وحدانی را تنها به واسطه‌ی نویسندگی‌اش می‌شناسند. در این گفتگو سعی کردم مرز و فصول مشترک میان کار رسانه‌ای، تجاری و هنری را با او مرور کنم.
ادامه
سعید ارکان‌زاده | گفتگو درباره سواد رسانه‌ای

سواد رسانه‌ای به چه کارمان می‌آید؟ | سعید ارکان‌زاده یزدی | روزنامه‌نگار و مدیر مسئول مجله بازخورد

سواد رسانه‌ای عبارتی آشنا برای ماست. در طی ماه‌های اخیر و همگام با افزایش کمّی اخباری که روزانه دریافت می‌کنیم، استفاده از این عبارت و تاکید بر آن، دوباره شدت یافته و علاوه بر رسانه‌ها، کاربران شبکه‌های اجتماعی هم از نبود سواد رسانه‌ای شهروندان نالان شده‌اند. در این اپیزود از کارگاه با دکتر سعید ارکان‌زاده درباره‌ی این مفهوم، تعریف و کارکردش صحبت کردم و از نقش و وظیفه‌ی شهروندان در مواجهه با اخبار پرسیدم.
ادامه
Total
0
Share