محمد عمروآبادی | مدیرعامل تیوال | ده سال رهبری بازار بدون جذب سرمایه

تیوال برندی ده ساله است که از ابتدای شکل‌گیری‌اش تا حالا، رهبری بازار بلیت تئاتر ایران را در دست داشته. با محمد عمروآبادی مدیرعامل تیوال درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری، رشد و تثبیت این برند در طی این یک دهه گپ زدم و درباره‌ی استراتژی‌های رقابتی، برنامه‌های‌شان در دوره‌ی کرونا و اهداف‌شان در آینده پرسیدم.
محمد عمروآبادی

تیوال را تا همین یک ماه پیش، بیشتر علاقه‌مندان و مخاطبان هنر نمایش می‌شناختند. اما با عرضه‌ی انحصاری بلیت کنسرت همایون شجریان از طریق این سامانه، طیف بزرگتری از مخاطبان هم با آن آشنا شدند. محمد عمروآبادی مدیرعامل این برند ده ساله است که توانسته به عنوان مهم‌ترین و بزرگترین بازیگر بازار بلیت تئاتر در طی یک دهه‌ی گذشته، رهبری بازار را با اختلافی فاحش در دست خود نگه دارد.

قصه‌ی تیوال زمانی جذاب‌تر می‌شود که بدانیم تا به امروز اقدام به جذب سرمایه نکرده‌اند و تمام این دهه را به شکل مستقل و بوت استرپ (تامین سرمایه از محل درآمد) پیش آمده‌اند. درطی این سال‌ها، برندهای مختلف سعی بر حضور در این بازار داشتند و سرمایه‌های به نسبت کلانی نیز صرف نفود به حوزه‌ی تئاتر کردند. اما امروز، جملگی آن‌ها یا از بین رفتند و یا بازار محل تمرکزشان را تغییر دادند.

پادکست کارگاه کمک می‌کند که مسیر شغلی خود را حرفه‌ای طی کنید و حوزه‌ی منابع انسانی را بهتر بشناسید. با دنبال کردن کارگاه در کست‌باکس، اولین نفری باشید که از انتشار گفتگوی تازه مطلع می‌شوید. راهنمای استفاده از کست باکس

گفتگوی من با محمد عمروآبادی از نحوه‌ی شکل‌گیری ایده‌ی اولیه‌ی تیوال آغاز شد. او درباره‌ی نقش و تاثیر منابع انسانی و فرهنگ سازمانی گفت و مصادیقی را نیز برشمرد. همچنین، بخشی از گفت‌وگوی‌مان به تجربه‌ی مدیریت بحران تیوال در دوران کرونا اختصاص یافت و برنامه‌هایی که برای حفظ برند در آن دو سال کذایی پیش بردند را توضیح داد.

در انتهای گفتگو، مختصری از برنامه‌های جاری و پیش روی تیوال پرسیدم و از برنامه‌های محمد عمروآبادی و تیم‌اش برای ورود به بازارهای خارجی مطلع شدم.


با وجود قدمت، قدرت و اهمیت تیوال در فضای استارتاپی ایران، گفت‌وگوهای محدودی از موسسین این کسب‌وکار یافت می‌شود و محمد عمروآبادی و تیم‌اش، کمتر در جریان‌های رسانه‌ای فضای کسب‌وکارهای آنلاین حضور دارند. او علت این ماجرا را، تمرکز حداکثری بر «تیوال» می‌داند و ترجیح می‌دهد که به‌جای حضور در فضای خبری حوزه‌ی فناوری، بیشتر بر امور اجرایی سازمان‌شان متمرکز باشد.

نگاه خاص او به مساله‌ی روابط عمومی شاید در تضاد با بسیاری از موسسانِ کسب‌وکارهای هم‌رده‌اش باشد و بتوان از این منش، الگویی متفاوت استخراج کرد. از این نظر، شنیدن این ایپزود، علاوه بر علاقه‌مندان به راه‌اندازی کسب‌وکار آنلاین می‌تواند برای فعالان عرصه‌ی روابط عمومی نیز جذاب باشد.

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مرتبط
مهشید خسروی | استارتاپ ویزا به زحمتش می‌ارزد؟

استارتاپ ویزای کانادا به زحمتش می‌ارزد؟ مهشید خسروی | مشاور توسعه کسب‌وکار

مهشید خسروی چندسالی‌است که از طریق استارتاپ ویزا به کانادا مهاجرت کرده و در شرف رونمایی از استارتاپ تازه‌اش در آن کشور است. با او درباره‌ی فرایند اخیر استارتاپ ویزای کانادا گپ زدم و تلاش کردم که بفهمم، به زحمتش می‌ارزد یا نه؟
ادامه
سجاد چاری پور

نود روز خارج از مدار | سجاد چاری پور | موسس شبکه پرداخت پی

شبکه پرداخت پی (pay.ir) نزدیک به سه ماه است که فیلتر و از دسترس خارج شده است. در این ایپزود با موسس این برند، سجاد چاری پور گفت‌وگو کردم و از دلایل این رخداد و فراز و نشیب‌هایی که در این ۹۰ رو تجربه کردند، پرسیدم.
ادامه
مانی قاسمی

مانی قاسمی | موسس دیجیاتو | اقتصاد رسانه چطور کار می‌کند؟

مانی قاسمی موسس دیجیاتو و رسانه‌های دیگری چون روزیاتو و ویجیاتو ذیل گروه رسانه‌ای پرتو است. با او درباره‌ی اقتصاد رسانه، شیوه‌های حفظ بقا در جریان پرتلاطم و پرتغییر مصرف محتوا و هم‌چنین، مسئولیت‌های اخلاقی و حرفه‌ای رسانه‌های تخصصی صحبت کردم.
ادامه

این پیام فقط یک‌بار ظاهر میشه!

پادکست کارگاه هر هفته با یک متخصص گفت‌وگو می‌کنه و از تجارب حرفه‌ایش می‌پرسه. با اشتراک رایگان پادکست کارگاه، هرشنبه می‌تونی تجربه‌های جذابی رو بشنوی و مسیر شغلی و زندگی‌تو بهبود بدی. کافیه توی اپلیکیشن Castbox دنبال «کارگاه» بگردی یا روی لینک زیر کلیک کنی.

Total
0
Share