کارآفرین
10 نوشته
عادل طالبی | مدیر انتشارات برآیند | امید، بذر هویت ماست؟
عادل طالبی از قدیمیهای فضای کسبوکارهای آنلاین ایران است و از قریب به بیست سال پیش کارش را آغاز کرده. برنامهنویسی، تدریس و نشر کتاب در کنار فعالیتهای صنفی، از او برند شناختهشدهای در این حوزه ساخته. با او دربارهی نحوهی شکلگیری برند شخصیاش، امیدش به آینده و تحلیلاش از وضع موجود صحبت کردم. پاسخهای دقیق و جذاباش، حقیقتا شنیدنی از آب درآمد.
ریز و درشت ویرگول: از ابتدا تا جذب راند دوم سـرمایه | علی آجودانیان | مدیرعامل ویرگول
ویرگول یک شبکهی اجتماعی متنمحور است که امکانات استاندارد وبلاگنویسی را در اختیار کاربران قرار میدهد. چیزی شبیه به مدیوم در ابعاد جهانی، که از جایی به بعد مسیری متفاوت را به فراخور ابعاد بازار محتوای فارسی در پیش گرفته. ویرگول اخیرا دومین راند جذب سرمایه خود را به ارزش ۴ میلیارد تومان موفقیت به سرانجام رسانید. با علی آجودانیان مدیرعامل ویرگول دربارهی جزئیات این سرمایهگذاری، سختیهای مسیر و برنامهشان برای آینده گپ زدم.
در ثنای وزش بادهای موافق! محمدحسین رفعت نژاد | مدیرعامل سابق آیهوم/ معاون تجاری کایدی
محمدحسین رفعت نژاد تجربهی حضور در استارتاپهای شناختهشدهای همچون اسنپ و اسنپتریپ را داشته و پیشتر مدیرعامل آیهوم نیز بوده است. او همینک به عنوان معاون تجاری در کایدی، بزرگترین استارتاپ حوزهی املاک تایلند مشغول بهکار است. با او دربارهی موضوعات مختلفی همچون تفاوتهای فرهنگی در محیط کار، استارتاپهای حوزهی املاک و تجربهی روزهای نخست شکلگیری اسنپ گفتوگو کردم.
بازاریابی با دستان خالی | مهدی ظهیری | مدیرعامل لندین
مهدی ظهیری از نسل تازهی کارآفرینان استارتاپی در ایران است. دو تجربهی شکست داشته و حالا روی سرویس لندین متمرکز است. لندین توانست سال گذشته اولین راند جذب سرمایهاش را با موفقیت طی کند. با او دربارهی مسیر ایجاد و رشد لندین گپ زدم و از تجارباش در بازاریابی رایگان پرسیدم.
فروشگاه اینستاگرامی، از ۰ تا ۱۴۰ هزار دنبال کننده | رضا درعلی | همبنیانگذار و مدیر نوین ساکس
قریب به ۱۳۰ هزار فروشگاه اینستاگرامی در ایران فعال است و سهم مهمی از بازار خرده فروشی آنلاین ایران دارند. رضا درعلی یکی از گزینههای موفق این بازار است و توانسته در طی ۴ سال، بیش از ۱۴۰ دنبالکننده را با صرف تنها ۲۵ میلیون تومان به صفحهی فروشگاهاش بیاورد. در این اپیزود به تفصیل دربارهی مسیر ایجاد و توسعهی فروشگاه اینستاگرامی نوین ساکس گپ زدیم.
میلاد نوری | مدیرعامل توکان تک | از برنامهنویسی تا فعالیت رسانهای
میلاد نوری از قدیمیهای فضای استارتاپی ایران است. سالها پیش از موج کارآفرینی دیجیتال در ایران، کسبوکارها و وبسایتهای مختلفی را ایجاد میکند که برخیشان در دورهی خود به محبوبیت و ترافیک بالایی رسیدند. با او دربارهی مسیر شغلی و حرفهایاش و همینطور، کار رسانهای در حوزهی فناوری گپ زدم.
افراد چند پتانسیلی را بهتر بشناسیم | ابوالفضل فتاحی | ابوالمشاغل ۳
میهمان سیونهم کارگاه ابوالفضل فتاحی بود. او دهها شغل مختلف را آزمون کرده و کسبوکارهای مختلفی را راه انداخته. اما نه خود را شاغل میداند و نه کارآفرین. سومین اپیزود ابوالمشاغل با خلبانی تهیه شد که سابقهی کتابفروشی، کاشیکاری و برگزاری اردوهای دانشآموزی را در مسیر شغلیاش دارد!
مدیر انتشارات روزبهان | حامد کنی | مردم کتاب نمیخوانند؟
یک گزارهی ثابت بین همهی اهالی کتاب و حتی آدمهایی که خیلی اهل کتاب نیستند رواج دارند: مردم کتاب نمیخوانند! با حامد کنی مدیر انتشارات روزبهان دربارهی صحت این گزاره حرف زدیم، فرایند تولید کتاب را مرور کردیم و دربارهی آیندهی بازار کتاب صحبت کردیم.
انواع مسیر شغلی که پیش روی شماست! از فریلسنری تا کارآفرینی، ۴ گروه مسیر های شغلی
اگر در آستانهی کار حرفهای قرار داشته باشید، احتمالا چندان به مسیر شغلی توجهی نکردید. اینکه در چه…
مدیرعامل | حمیدرضا احمدی
در شماره نهم با مدیرعامل ایوند یعنی حمیدرضا احمدی گفتگو کردم و به معرفی شغل مدیر عامل و ویژگیها و مسئولیتهایش پرداختیم.