نیمی از کارکنان بریتانیایی در صورت عدم برخورداری از انعطاف پذیری کار استعفا می‌دهند

انعطاف پذیری کار

براساس تازه‌ترین تحقیقات، تقریبا نیمی از کارکنان اداری بریتانیا یعنی چیزی در حدود ۴۷ درصد از آن‌ها برای کنار گذاشتن شغل فعلی و جست‌وجوی فرصت‌های جدید آمادگی دارند، البته، این در صورتی است که کارفرمایان انعطاف پذیری کار لازم را در برای حضور فیزیکی را اعمال نکنند. جالب است بدانید، این میزان در جامعه کارکنان ۲۵ تا ۳۴ ساله تا ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

با توجه به آمار یاد شده، تعجب‌آور است که تقریبا نیمی از مشاغل بریتانیا یعنی حدود ۴۸ درصد از آن‌ها همچنان اصرار دارند کارکنانشان حداقل به‌صورت پاره‌وقت در شرکت‌ها و دفاتر کار حاضر باشند. واقعیت این است که این تصمیم چندان مورد استقبال نیروی کار قرار نگرفته است. در واقع، این سیاست‌گذاری به نارضایتی شغلی حدود یک سوم یا ۳۲ درصد از کارمندان شاغل در بریتانیا منجر شده است.

با بررسی نظرات کارمندان ۲۵ تا ۳۴ ساله می‌توان دریافت که این آمار در بین آن‌ها تا ۴۴ درصد افزایش می‌یابد. به عبارت ساده‌تر، می‌توان گفت در صورت ایجاد نکردن انعطاف پذیری کار لازم در مشاغل، نرخ کارمندانی که قصد استعفا از شغل کنونی خود را دارند به ۷۴ درصد می‌رسد.


همچنین بخوانید: سندروم ایمپاستر چیست و چگونه زنان را از پیشرفت شغلی باز می‌دارد؟


تجربه سال‌های اخیر نشان می‌دهد دورکاری در بهبود سلامت روان و کاهش فشارهای ناشی از حضور در محل کار تاثیرگذار بوده است. بنابراین، بسیاری از افراد تمایل دارند در شرایط انعطاف‌پذیر به انجام مشاغل‌شان ادامه دهند.

آمار ارائه شده در این گزارش از تحقیقات مستقلی ناشی می‌شود که تحت عنوان «تغییر رفتار نیروی کار منعطف در سال ۲۰۲۲ و پس از آن» انجام گرفته است. هدف از این مطالعات بررسی تغییرات ساختاری کار در سال ۲۰۲۲ و نقش رهبران کسب‌وکار در به‌کارگیری شیوه‌های متنوع‌تر و منعطف‌تر برای همگام شدن با بازار کار رقابتی و پشتیبانی از کارمندان بوده است. مجموع عوامل یاد شده در حفظ نیروی کار شاغل در سازمان تاثیرگذار خواهد بود.

«آنتونی لامورو» (Anthony Lamoureux)، مدیر عامل شرکت Velocity Smart Technology در این باره می‌گوید: «تحقیقات نشان می‌دهند، انتظارات کارمندان فقط به انعطاف‌پذیری محدود نمی‌شود. بلکه آن‌ها فعالانه تلاش می‌کنند در روند شغلی خود تغییراتی را ایجاد کنند که با تعهدات آن‌ها در خارج از محل کار مطابقت داشته باشند. این تغییرات می‌تواند تعداد ساعت کاری، مکان انجام کار یا حتی ترکیب این دو موضوع را شامل شود. بی‌تردید، برآورده نشدن این انتظارات موجب از دست رفتن کارمندان خواهد شد.»


همچنین بخوانید: تغییر رویکرد گوگل در زمینه ارزشیابی‌ کارکنان


در حال حاضر، بسیاری از مشاغل به‌منظور کاهش هزینه‌ها یا جلوگیری از ایجاد اختلالات مرتبط با جابه‌جایی کارکنان و تغییر برنامه کاری آن‌ها همچنان تلاش می‌کنند به الگوهای قدیمی پایبند باشند. آمارهای یاد شده، زنگ خطر را برای این مشاغل به صدا درمی‌آورد. در ماه‌های اخیر، ریزش کارمندان و جابه‌جایی آن‌ها در میان شرکت‌ها و مشاغل مختلف به‌طرز چشمگیری افزایش یافته است. در حدود ۶۹ درصد از کارکنان شاغل در بریتانیا یعنی تقریبا ۷ نفر از هر ۱۰ کارمند قصد دارند در ماه‌های آینده شغل‌ یا محل کارشان را تغییر دهند. 

آنتونی لامورو ادامه می‌دهد: «کارمندان لذت وقت‌گذرانی با اعضا خانواده، بیرون رفتن در طول ساعات کاری، امکان انجام مشاغل جانبی و بسیاری موارد دیگر را دوباره کشف کرده‌اند. اکنون، تعداد قابل توجهی از افراد با ماهیت تحمل‌ناپذیر الگوی قدیمی کار کردن از  9 صبح تا ۵ بعد از ظهر آشنایی یافته‌ و آن را عمیقا درک کرده‌اند. واقعیت این است که در دنیای امروز، انعطاف پذیری کار باید به یکی از اساسی‌ترین بخش‌های استراتژی‌های استخدام و حفظ کارکنان تبدیل شود. در غیر این‌صورت، ممکن است شرکت‌ها تعداد قابل توجهی از کارکنان‌شان را از دست بدهند.» 

منبع: thehrdirector

امتیاز بدهید!
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مرتبط
Total
0
Share