مدیر روابط عمومی دیجی‌کالا | امیرحسن موسوی

حوزه روابط عمومی شاید یکی از پیچیده‌ترین و پرمناقشه‌ترین حرفه‌هایی باشد که در اطراف‌مان با آن برخورد می‌کنیم. تعریف‌های متفاوتی از آن وجود دارد و بر حسب هر سازمان، شکل و عملکرد مختلفی از آن انتظار می‌رود. در این اپیزود با امیرحسن موسوی مدیر روابط عمومی دیجی کالا گفتگو کردم. در این اپیزود دوساعته، درباره‌ی تعریف شغل روابط عمومی، خصیصه‌های لازم‌اش و البته پیچیدگی‌ها و دشواری‌های آن گفتگو کردیم.
مدیر روابط عمومی - امیرحسن موسوی

مسیری که امیرحسن موسوی برای رسیدن به شغل مدیر روابط عمومی طی کرده است، همان‌طور که خودش هم مطرح کرد، چندان ساده و سرراست نبوده. اصلا شاید از حدس و گمان هم خارج باشد که چطور می‌شود از نجوم و فلسفه و عکاسی به حوزه‌ی محتوا و روابط عمومی رسید! اما اگر این گفتگوی دو ساعته را بشنوید، پاسخ به این سوال و البته سوالات دیگری برای‌تان پیدا می‌شود.


درباره امیرحسن موسوی

امیرحسن موسوی مسیر تحصیلی شغلی سرراست و در عین حال پُر پیچ‌وخمی را پشت سرگذاشته است. از تحصیل در رشته‌ی فلسفه و کار در عرصه‌ی خبرنگاری عبور کرده، به کار در عرصه‌ی تولید محتوا پرداخته و سپس به حوزه‌ی روابط عمومی وارد شده است. پیش از آن‌که به عنوان مدیر روابط عمومی دیجی کالا کار خود را آغاز کند، در شرکت‌های همچون تپسی و مدیسه فعالیت داشته و البته، پیش از این‌ها، کارهای مختلف و گاها متفاوتی را آزموده است.

در کنار کار حرفه‌ای، امیرحسن دغدغه‌های آکادمیک خود را نیز فراموش نکرده. همینک در مقطعی دکتری مشغول به تحصیل است، یکی-دو کتاب تخصصی را در عرصه‌ی فلسفه‌ی علم ترجمه کرده و همینک پادکست فلسفه علم را تولید و منتشر می‌کند.


شنیدن کارگاه

برای شنیدن گفتگوی من با امیرحسن موسوی می‌توانید از اپلیکیشن‌های پادکست نظیر کست‌باکس استفاده کنید. کافی‌ست در هر اپلیکیشنی عبارت «پادکست کارگاه»‌ را جستجو کنید تا علاوه بر این اپیزود، قسمت‌های پیشین را نیز بیابید. توضیحات بیشتر را در صفحه‌ی شنیدن قرار داده‌ایم.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
5 بازخورد
  1. میلاد عزیز و امیرحسن عزیز
    آشنایی از نزدیک من با هر دو شما عزیزان، در مصاحبه شغلی بود. در مستربلیط و دیجیکالا. این آشنایی آغازگر همکاری نبود، اما برای من آغازگر ارتباطی شد که می توانم مثل یک شاگرد، همواره پیگیر اساتیدم باشم و یاد بگیرم. ممنون برای این گفتگو بسیار کمک‌کننده به افرادی مثل من که در تلاش برای حرکت در مسیر روابط عمومی هستند.
    مخلصیم

  2. ممنونم از مدیر روابط عمومی دیجی کالا و شما اقا میلاد بابت این پادکست کاربردی. من تا الان خیلی تعزیف درستی از روابط عمومی نداشتم و واقعا این خیلی بهم کمک کرد
    به عنوان کسیکه دانشجوی این رشته هستم باید بگم هیچکدوم از چیزایی که اقای موسوی گفتن رو تو دانشگاه نگفتن

    دستتون درد نکنه

  3. اول از همه دمتون گرم بابت زحمتی که می‌کشید.
    کاشکی صدای مهمان را کمی ویرایش کنید که بلندتر شود. صدای شما خوب است ولی وقتی مهمان صحبت می‌کنید کیفیت و بلندای صدا افت می‌کند.
    راستی من به این صفحه آمدم که لینک‌هایی که در انتهای اپیزود صحبت شد را ببینم کلی چیزی پیدا نکردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته‌های مرتبط
آرش سروری فعال رسانه ای

کار زیاد و زمان محدود: مدیریت زمان برای افراد پرمشغله | آرش سروری | فعال رسانه‌ای حوزه فناوری

چهلمین میهمان کارگاه، آرش سروری بود که قریب به بیست سال است که در فضای رسانه‌ای و فناوری ایران فعالیت می‌کند. با او درباره‌ی شیوه‌ی پیشنهادی‌اش برای مدیریت زمان گفتگو کردم. همچنین درباره‌ی سختی‌ها و توامان جذابیت‌های کار رسانه‌ای حرف زدیم و مسیر ورود به این عرصه‌ی شغلی را مرور کردیم.
ادامه
هادی مرادی موسس رسانه دی ام بورد

موسس رسانه تخصصی DMBoard | هادی مرادی | آن‌چه یک رسانه تخصصی را می‌سازد و مقبول می‌کند

دی‌ام بورد با بقیه‌ی رسانه‌های شناخته شده‌ی حوزه‌ی فناوری تفاوت دارد: اول آن‌که کاملا مجازی مدیریت و راهبری می‌شود و دوم، توسط کسی ایجاد شده که سابقه‌ی کار رسانه‌ای ندارد. در این قسمت از کارگاه با موسس رسانه DMBoard درباره مسیر شغلی اش و همچنین روند ایجاد این رسانه گفت‌وگو کردم.
ادامه
Total
0
Share